کارگری

فیلم در نبردی مشکوک In Dubious Battle 2016

داستان فیلم «در نبردی مشکوک» مربوط به سال‌های رکود بزرگ در ایالات متحده است. به دلیل رکود فراگیر، صاحبان مزارع و باغ‌ها تصمیم می‌گیرند حقوق کارگران را از روزی 3 دلار به روزی 1 دلار کاهش دهند. فعالان سوسیالیستی که می‌بینند این اتفاق چه بلایی بر سر کارگران می‌آورد، وقتی شاهدند که کارگران توانایی پیش بردن هیچ مبارزه‌ای علیه این ستم را ندارند، وارد عرصه می‌شوند. آن‌ها با تکیه بر کارگران خوش‌نام میوه‌چینِ باغ‌های سیب، تشکیلات بزرگی درست می‌کنند و با اقدامات مختلف سعی می‌کنند افزایش حقوق کارگران را به زمین‌داران تحمیل کنند.

شکست مضمونِ تکراری اقدامات این کارگران است. آن‌ها در هر گامی که برمی‌دارند فشار بیشتری روی شانه‌های خود احساس می‌کنند و دائماً ناامیدتر از پیش می‌شوند. تهدیدهای زمین‌داران علیه کارگران کم‌کم شکلی واقعی به خود می‌گیرد و زمین‌داران با استفاده از نیروی دوگانه‌ی پلیس و اقدامات غیرقانونیِ اوباشی که به مزدوری گرفته‌اند، ضربات هرچه بیشتری به این جنبش می‌زنند. جنبش بارها و بارها متوقف می‌شود. اما با گذشت اندک‌زمانی، کارگران از نو متوجه می‌شوند که چاره‌ای هم جز ایستادگی در برابر زمین‌داران ندارند. این مبارزات تا وقوع یک درگیریِ تمام‌عیار دنبال می‌شود.

«در نبردی تردیدآمیز» از روی رمانی به همین نام اثر جان استاین‌بِک به کارگردانی جیمز فرانکو ساخته شده است که البته خودِ رمان هم برگرفته از رویدادهایی واقعی است. جالب است که مبارزاتی که در باغ‌های سیب بر سر دستمزد روزانه‌ی کارگران درگرفت، نهایتاً بیش از حد گسترش یافت و فرجام نهاییِ این مبارزات هم دستاوردی بی‌سابقه برای کارگران ایالات متحده داشت: تصویب قانون کار در ایالات متحده که از جمله مفادش تعیین حداقل دستمزد برای کارگران بود.

دانلود فیلم در نبردی مشکوک In Dubious Battle 2016 بهمراه زیرنویس چسبیده فارسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا